18 Februari 2009

UMNO NAJIS, PKR BANGKAI, mana lebih ok?


aku seronok sangat bila baca tulisan Roslan SMS ni, korang baca yer...


"Apa pandangan saudara berkenaan kes YB Elizabeth? Apa komen anda berhubung pengakuan YB Eli? Gambar bogel memang diakui gambar beliau, tetapi……Siapakah dalang disebalik penyibaran gambar ini?Memang kita tersepit. Bukankah semasa PRU lalu kita gunakan isu moral sebagai sebahagian dari modal politik kita? Bukankah skandal Senator Norhayati Onn dengan bekas ahli parlimen Gombak kita tonjolkan sebagai aksi tindak bermoral (walaupun gambar mereka bukan gambar bogel tetapi sekadar berpeluk-pelukan). Kemudian seorang lagi bekas ahli parlimen di Selangor (wanita) juga kita dedahkan skandal moralnya. Itu tidak termasuk skandal membabitkan bekas Menteri Kesihatan Chua Soi Lek. (jangan lupa gambar Pak Lah bersama Michelle Yeoh itu).Bagi yang lain saya tidak tahu tetapi bagi PAS perkara ini dibangkitkan bukan sebagai “political blackmail” tetapi sebagai suatu tuntutan agar rakyat memilih hanya mereka yang berkahlak mulia dan bermoral sahaja sebagai pemimpin."


Ini pula ayat aku petik dari blog Faisal Tehrani...


"Pernahkah sudara mendengar pepatah: senjata makan tuan? Soalan saya yang sudah tidak kuasa lagi menegur; eh sampai bila 'kalian' mahu bergelumang dengan politik syaitan dan haiwan? "


ini pula aku petik dari blog Aduka Taruna..


"Malu ke lu nak buat program2 kerohanian untuk penyokong muslim lu orang? Apa yang lu takut sangat dengan penyokong non muslim lu orang. Diorang semua pro maa. Nak maki lelebih kang tak sesuai plak.
Asal rasuah jer, mesti PKR.
Asal seks jer mesti PKR.
Asal dibeli jer mesti PKR.
Asal liwat jer mesti PKR.
Kalau dah yang muslim tak betul, yang non muslim apatah lagi. Ada kala lebih baik non muslim dari muslim PKR nih."


Aku tak de la pandai sangat nak ulas tulisan depan ni..tapi apa yang aku paham gara-gara PKR, bau bangkai PKR tu sedikit sebanyak sudah melekat dekat PAS, dulu PAS kata UMNO najis sebab tu tak mau Muhabalah dengan UMNO, skang nasib ler...apa nak buat, terima ajer le..


Tiada ulasan: