03 Oktober 2009

Anwar Atarturk : Mengapa John R Malott ( Amerika) bersungguh2 membela Anwar



Hebatnya Anwar sebagai pemimpin dunia, sehingga Wolfowitz menulisnya dalam majalah Time untuk memberi kredit kepada Anwar sebagai 100 orang pemimpin terbaik dunia.

Di negara Vietnam Taufan Ketsana dilaporkan telah mengorbankan sekurang-kurangnya 92 orang di wilayah tengah Vietnam, sementara lagi 19 dikatakan telah hilang. Sementara itu sekitar 179 orang pula dilaporkan cedera.

Menurut pihak kerajaan tempatan, sebahagian besar mangsa terkorban ekoran kejadian tanah runtuh, ditimpa puing apabila rumah mereka roboh atau dihanyutkan air.

Manakala di Kemboja pula, sekurang-kurangnya 11 orang terkorban dan 29 lain cedera apabila Taufan Ketsana turut melanda dua wilayah di negara itu pada selasa lalu. Dilaporkan sekitar 100 rumah musnah sementara 400 yang lain mengalami kerosakan.Di Samoa pula angka rasmi korban akibat tsunami yang melanda kepulauan itu pula dikatakan telah mencapai sekurang-kurangnya 110 orang dengan pihak berkuasa percaya angka korban dijangka terus bertambah.

Gelombang tsunami itu juga turut mengorbankan 27 orang di Samoa Amerika, yang merupakan wilayah Amerika Syarikat, dan tujuh di Tonga.

Di Padang Sumatera Barat Indonesia, akibat gempa bumi pasukan penyelamat bertungkus lumus mencari mangsa gempa bumi yang terperangkap di bawah timbunan runtuhan dan angka korban dilaporkan mencecah 1000 orang hari .

Di Filipina Taufan Ketsana yang melanda Manila dan negara tersebut telah menyebabkan banjir besar hingga 277 orang terkorban dan 42 orang hilang.

Anwar Ibrahim didalam blognya telah sempat mengulas kejadian malaka petaka di rantau Asean ini dan telah menyeru agar masyarakat antarabangsa membantu mangsa kejadian khususnya di Filipina dan Indonesia seperti dinyatakan didalam lamannya.

Berlagak seperti Presiden Amerika, Anwar menyatakan "Saya juga telah menghubungi rakan-rakan di dunia Arab dan Afrika Selatan memaklumkan mereka untuk menghulurkan bantuan kepada mangsa-mangsa yang terlibat".

Nah hebat sungguh si Bung Anwar, begitulah mantapnya kelibat manusia persis Kamal Atarturk hingga mengalahkan arahan badan dunia PBB. Semua benda dia dapat arahkan umpama bermain catur hinggakan kes liwatnya dengan Saiful Bukhari pun mahu ditangguhkan dengan pelbagai alasan, hingga satu macam cara helah dipergunakannya.

Kelicikkan dia menyebabkan ramai umat Islam menyatakan dia adalah pejuang Islam, kerana dijemput oleh barat untuk menyuarakan pandangan dari kacamata islam. Walhal sebenarnya beliau sedang didoktrinasasi oleh pihak barat untuk menjadi suara Amerika kepada dunia Islam.

Buktinya projek Islam Moderate yang dirintis Anwar dikalangan umat islam diseluruh dunia adalah satu modus operandi ciptaan badan tajaan Amerika untuk menyebarkan islam liberal dikalangan orang islam, dengan tujuan menangkis kemaraan gerakan Islam yang dianggap akan mengancam Amerika( Amerika telah mengelar banyak institusi islam sebagai fundamentalis islam bagi menunjukkan jahatnya islam ).Hebatnya peranan Anwar menyebabkan dia pernah dianugerah anugerah Muslim Moderate of the Year.

Kenapa Amerika amat berminat mencari orang islam dan memberi anugerah muslim moderate kepada Anwar? Jawabnya Anwar telah melepasi segala kriteria yang telah digariskan oleh pihak barat. Kalau Anwar bertindak semacam tingkah laku Dr. Yusuf Qaradawi atau Fathi Yakan, sementalah mustahil Amerika akan anugerahkan Anwar dengan gelaran tersebut.

Sebelum ini Anwar dalam blognya yang sama juga memaklumkan dia disediakan tiket kelas satu oleh pihak penganjur diskusi di New York sewaktu penerbangan ke Amerika Syarikat. Biasanya hanya golongan tertentu sahaja yang memperolehi kelayakan demikian. Apa status dan kelayakkan Anwar memperolehi kelayakan demikian.

Sekadar Ketua pembangkang apalah keistimewaan dimilikinya, mungkin ada namun tidaklah semewah dinikmati Anwar sekarang. Mantan Presiden PAS Ustaz Fadzil Noor dahulu sewaktu menjadi ketua pembangkang hidupnya masih sederhana seperti diceritakan oleh Isterinya. Melainkan Anwar memiliki jawatan lain di dunia luar Amerika.

Namun lihatlah Anwar, selepas balik berguru dari Amerika mengikuti program yang diaturkan oleh Rand Corporation, tidak semena-mena dia diberi pelbagai jawatan dari Fellow pelawat universiti John Hopkin, hinggalah mengetuai Foundation For the Future. Selain itu terdapat enam lagi jawatan disandang Anwar Ibrahim di luar negara seperti Pensyarah di Georgetown University, Pensyarah St Antony College, Oxford, Presiden Accountability di Brussels, Belgium. Menjadi Penasihat Kewangan Bank Dunia, Executive Committee, International Crisis Group (ICG) dan Pengasas IIIT (International Islamic of Thought)

Bagi jawatan pensyarah dan Fellow pelawat, Anwar mendapat jawatan tersebut setelah berulang kali berkunjung ke Washington DC bertemu dengan Paul Wolfowitz (Bekas Presiden Bank Dunia), termasuklah bertemu dalam Pentagon pada penghujung tahun 2004 dan awal tahun 2005.

Yang menarik jawatan-jawatan yang diperolehi Anwar dalam intitusi tersebut kebanyakkannya diperolehi hasil campurtangan pelobi Yahudi Antarabangsa yang menguasai sebahagian besar institusi-intitusi tersebut. Timbul persoalan kenapa Anwar dipilih dan dipercayai oleh orang Yahudi, adakah benar pelantikkan Anwar kerana dikatakan dilihat mampu memainkan peranan dan memenuhi impian orang Yahudi seperti pernah dimainkan oleh Anwar Sadat di Mesir.

Krisisis politik yang melibatkan pemecatan Anwar pada tahun 1998 telah menyebabkan John R. Malott, Duta Amerika di Malaysia pada 1995-1998 telah mengeluarkan kenyataan "Anwar Was Never An American Spy" demi membela Anwar.
Katanya dalam kenyataan tersebut :
"Penjelasannya amat mudah sekali. Anwar tidak pernah dan belum pernah lagi menjadi seorang perisik Amerika. Dengan pendedahan cerita ini, tentulah ada orang yang faham kenapa penghujung tempoh perkhidmatan saya di Malaysia merupakan satu waktu yang menyulitkan kerja saya. Saya menjadi mangsa serangan orang gila, seolah-olah serangan itu datang daripada orang yang ketika itu sedang berhibur diri dengan menyibarkan fitnah bahawa Anwar adalah seorang agen Amerika".

Secara logik tentu pelik apabila duta ini terpaksa mengeluarkan kenyataan demikian, semata-mata bagi membersihkan nama Anwar.

Biasanya jika seseorang itu memberi respon walau tanpa didesak pihak lain tentu ada cerita lain sebenarnya yang tersembuyi, kalau kita baca terbalik kenyataan bekas duta Amerika ini, tentu membuktikan Anwar adalah talibarut kuasa besar dunia tersebut.

Adalah tidak logik kerja-kerja perisikan boleh diketahui orang dengan begitu mudah, begitu juga bukti, sudah tentu amat bodoh agensi perisikkan tersebut jika ejennya boleh diketahui dengan mudah oleh pihak lain.

Dalam kenyataan tersebut juga Mallot ada menyatakan hubungan Anwar dengan Amerika Syarikat adalah sesuatu yang memang di harapkan daripada seorang pemimpin (Anwar) seperti dikehendaki oleh Amerika.

"Di banyak negara di dunia ini, kita bekerja dan menjalin hubungan baik dengan sesiapa sahaja terutama sekali dengan negara yang diiktiraf penting bagi kepentingan kita sendiri.Anwar memahami perkara ini " kata Mallot bagi menunjukkan kasih sayangnya pada Anwar Ibrahim dalam kenyataan tersebut.

Jika kita bersandarkan kepada beberapa tingkah laku Anwar dan jawatan yang dipegangnya ini, tentulah pelik tugas sebenar yang dipegang oleh Anwar Ibrahim. Dengan pelbagai helah yang direncana Anwar tentu ramai dikalangan kita keliru dengan identiti sebenar bekas pesalah rasuah dan liwat 1998 tersebut. sama-sama kita nilai sendiri siapa Anwar sebenarnya. Layakkah beliau menduduki kerusi Perdana Menteri Malaysia selepas ini.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa pun barat kata dan tonjolkan tentang Anwar dan apa yang Anwar cuba tonjolkan tentang diri dia, kita semua sedia maklum yang Anwar Ibrahim adalah seorang yang suka main jubor.

Sungai Buloh is eagerly and anxiously waiting to welcome the arrival of THE EXCELLANCY KING KUNYIT ANWAR IBRAHIM AL-JUBURI

Tanpa Nama berkata...

tapi di mata pengikut taksub anwar tetap bersih sebersihnya...hanya orang lain yang ada skandal...

tak ke pelik tueee

Ada Nama berkata...

Nak bertanya, Tiada Nama ni empunya blog ni ke?
Tak ramai yang komen semua entri saudara/saudari. Adakah entri tak cukup fakta? Kebanyakan entri saudara/saudari tak punya bukti dan fakta dan terlampau umum. Contohnya Anwar adalah perisik Amerika/Yahudi, hubunga Anwar dengan pihak barat adalah tidak elok.
Agak berat hati untuk menghabiskan pembacaan hingga ke akhir perenggan.

Tanpa Nama berkata...

Aku tak suka sangat politik ni.. Tapi pikir lah sikit... Anuar ada anak bini.. Apa pulak dia benafsu dengan lelaki... Saiful pun apa kes... Ape sal anuar senang2 liwat dia? Tak reti melawan ke? Tau bagi anuar liwat dulu.. Dia nak rasa jugak kot... Lepas tu baru jum pm .mengadu dia kena liwat... Apa kah bangang...